UDSALG — 50% CARHARTT WORKWEAR
FIND BUTIK

Handelsbetingelser

Generelle betingelser og privatlivspolitik

Forretningsbetingelser er opdateret d. 10 januar 2020

Oversigt:

  1. Indledning
  2. Ydelser
  3. Gavekort / klippekort
  4. Om at booke ydelser via platformen
  5. Kommunikation
  6. Fortrydelsesret
  7. Nøgler
  8. Betaling
  9. Afbestilling eller ændringer for booket aftale
  10. Forsikring
  11. Reklamation
  12. Personoplysninger
  13. Cookies
  14. Lovvalg og værneting

Din brug af CARL MØLLER TRÆLAST OG BYGGEMARKED A/S (herefter kaldet “Carl Møller”, “vi” , “vores” eller “os”) og online platformen www.carlmoller.dk (herefter kaldet “platformen”) betragtes som en accept af Carl Møllers forretningsbetingelser inklusiv Carl Møllers politik for behandling af personoplysninger og cookie-politik samt til enhver tid iøvrigt gældende retningslinjer (samlet kaldet “Betingelser”). Carl Møller forbeholder sig ret til at ændre Betingelser. Vi anbefaler derfor, at du læser disse Betingelser grundigt igennem, inden du handler på platformen. 

  1. Indledning
    1. Driften af hjemmesiden varetages af CARL MØLLER TRÆLAST OG BYGGEMARKED A/S, CVR. nr.: 18937271, Vesterbrogade 131, 1620-København V, e-mail: info@carlmoller.dk
  2. Ydelser
    1. Carl Møllers platform faciliterer en bookingfunktion, som gør det muligt for dig at booke handyman til gør-det-selv projekter. 
    2. Carl Møllers platform tilbyder salg af gavekort til handyman og materiale køb i en af vores 5 butikker. 
    3. Vores handyman er ansat under de lovpligtige overenskomster gennem Carl Møller. 
    4. Bestilte opgaver via platformen administreres og udføres af Carl Møller.
  3. Gavekort / klippekort 
    1. Ved køb af gavekort / klippekort på platformen 
    2. Du kan læse mere om generelle betingelser og regler for ved køb af gavekort – https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/forbrugerleksikon/gavekort/
  4. Om at booke ydelser via platformen
    1. Booking af ydelser sker til enhver tid udelukkende via platformen eller (fysisk) via en af vores 5 butikker. Personlig support er tilgængelig på oplyste dage og tider på www.carlmoller.dk
  5. Kommunikation
    1. Carl Møller har ret til at kommunikere direkte til alle brugere af platformen i forbindelse med levering af ydelsen via e-mail, telefon, sociale medier og andre kommunikationskanaler. 
  6. Fortrydelsesret
    1. Ved din booking giver du dit udtrykkelige samtykke til, at din Handyman kan gå i gang med at levere ydelsen, og at fortrydelsesfristen ophører, når ydelsen er leveret. Hvis du fortryder, inden ydelsen er færdigleveret (mens ydelsen står på), er Carl Møller berettiget til at opkræve rimelig betaling for det arbejde, der allerede er udført og dermed leveret.
    2. Hvis du ønsker at fortryde din booking, skal du kontakt Carl Møller direkte inden ydelsen er leveret. Alle aflysninger skal ske seneste 24 timer før den aftalte tid. De 24 timer kan lempes ved sygdom eller anden akut situation. Men I begge tilfælde skal Carl Møller kontaktes direkte.
  7. Nøgler
    1. Du skal selv stå for nøgleoverdragelse i samarbejde med en af vores 5 butikker. Du kan vælge at give Carl Møller en permanent nøgle, hvis du ønsker at benytte vores service gentagende gange. Carl Møller påtager sig ikke noget ansvar for bortkommelse af nøgler eller lignende.
  8. Betaling
    1. Med mindre andet fremgår, skal brugere af platformen følge de til enhver tid gældende retningslinjer for booking og betaling af ydelser. Bruger og Carl Møllers handymænd kan IKKE fravige de priser, der er fastsat af Carl Møller. Enhver omgåelse vil medfører øjeblikkelig eksklusion fra platformen. 
    2. Dine kortoplysninger bliver håndteret af Quickpay A/S samt Nets A/S, som er blandt de førende parter med højest sikkerhedsniveau inden for online betalingsløsninger. Carl Møller har således ikke adgang til dine kortoplysninger og kan ikke gøres ansvarlig for eventuelt misbrug af dine kortoplysninger. 
    3. Betaling af ydelser på platformen sker ved bekræftelse af booking aftalen, som er tilsendt til din e-mail adresse. Ligeså er din booking for endegyldig ved bekræftelse af booking aftalen. 
    4. Betaling af gavekort / klippekort på platformen sker ved fuldført check-out, hvorefter Carl Møller fremsender en kvittering til din e-mail adresse. 
    5. Den totale pris for den købte ydelse fremgår af din kvittering. Der er ingen ekstra gebyrer ud over den angivne total pris.
    6. Carl Møller accepterer udelukkende kortbetaling via fx Visa, Visa/Dankort, Visa Electron, Mastercard, ApplePay og MobilePay. 
    7. Til dækning af transaktionsomkostninger opkræves et administrationsgebyr på 5 kr. inkl. Moms. Carl Møller forbeholder sig retten til at ændre/tilføje prisen for ydelserne. Eventuelle prisstingninger vil fremgå af platformen og gælder for alle fremtidige ydelser og køb.
  9. Afbestilling eller ændringer for booket aftale
    1. Du kan ændre din aftale ved at kontakte os pr. telefon, via platformen eller via e-mail (info@carlmoller.dk). Du har mulighed for at aflyse eller ændre din booking frem til 24 timer før den bookede aftale.
    2. Hvis aftalen ikke er afbestilt eller ændret rettidigt, forbeholder Carl Møller sig retten til at opkræve ydelsens fulde pris.
  10. Forsikring
    1. Carl Møllers handymænd hyret gennem platformen er dækket af forsikring i tilfælde af et skader / uheld på arbejdsstedet. 
    2. Ønsker du yderligere information angående forsikringsvilkårene ved booking af en Carl Møller handyman, bedes du rette henvendelse direkte til os på telefon, via platformen eller på e-mail. 
  11. Reklamation 
    1. Reklamation over leveret ydelse skal ske hurtigst muligt via e-mail, vedlagt billeder og beskrivelse af problemet. 
    2. Carl Møller er ikke forpligtet til at yde kompensation for eventuelle reklamationer.
  12. Personoplysninger
    1. Vi indsamler, behandler og lagrer data i overensstemmelse med persondataloven.
    2. Carl Møller indsamler de oplysninger, du giver direkte til os, såsom når du anmoder om ydelser, køb af gavekort, opgaveforespørgsler, kontakter support eller på anden måde kommunikere med os. Disse oplysninger kan omfatte: e-mail, telefonnummer, placering for booket ydelse, betalingsmetode, ydelser, bookingmeddelser og andre oplysninger, som du vælger at give til os i forbindelse med booking, henvendelse m.m. 
    3. Oplysninger om brug og præferencer: Vi indsamler oplysninger om, hvordan du interagerer på platformen ved booking af ydelser, udtrykte præferencer og valgte indstillinger. I nogle tilfælde indsamler vi oplysninger ved hjælp af cookies og lignende teknologier, der opretter og vedligeholder unikke identifikationer. Vi kan også indsamle oplysninger for eventuelle samarbejdspartner, applikationer, sociale medier og lignende. 
    4. Du giver samtykke til at modparten, i de på platformen formidlede opgaver, kan afgive anmeldelser. For at sikre, at anmeldelser er relevante og valide, foretager Carl Møller løbede stikprøvekontrol heraf. 
    5. Log-oplysninger: Når du anvender platformen, indsamler vi server-logs, der kan omfatte oplysninger såsom IP-adresse, adgangsdato og -tidspunkt, app-funktioner eller viste sider, app-nedbrud og andre systemaktiviteter, browsertype samt det tredjeparts websted eller tjenesteydelse, du benyttede, før du interagerede med vores platform.
    6. Brug af oplysninger: Vi bruger de oplysninger, vi indsamler om dig, til at levere, vedligeholde og forbedre vores platform, herunder for eksempel muliggøre betalinger, sende kvitteringer, facilitere ydelser og evt. andre produkter, som du anmoder om (og sende relaterede oplysninger), udvikle nye funktioner, yde kundesupport til dig, udvikle sikkerhedsfunktioner og sende produktopdateringer samt administrative meddelelser, udføre interne transaktioner for eksempelvis at forebygge svindel med og misbrug af Platformen, finde softwarefejl og operationelle problemer og overvåge samt analysere tendenser i aktiviteter og brug. Vi kan endvidere bruge oplysningerne til at muliggøre kommunikation mellem dig og Carl Møller samt sende beskeder til dig, som vi mener kan have din interesse, herunder oplysninger om produkter, tjenesteydelser, reklamekampagner, og nyheder fra Carl Møller. 
    7. Deling af oplysninger: Vi kan dele dine oplysninger med vores handymænd og andre samarbejdspartnere relevante for levering af ydelsen, så de kan levere den ydelse, du beder om. Platformen kan også integreres med funktioner til deling på sociale medier og andre relaterede værktøjer, der giver dig mulighed for at dele dine handlinger på platformen med andre apps, websteder eller medier, eller omvendt. Din brug af sådanne funktioner aktiverer deling af oplysninger med venner og offentligheden, afhængigt af dine indstillinger til deling på sociale medier.
    8. Analyse og markedsføringstjenester der leveres af andre. Vi kan anvende dine oplysninger i forbindelse med analyse og markedsføringstjeneste, der leveres af samarbejdspartnere med henblik på at levere varer eller tjenesteydelser bredt relateret til ydelsen.
    9. Indsigt og sletning af oplysninger. Du har i henhold til lov om personoplysninger ret til at gøre indsigelse mod såvel indsamlingen som de videre behandling af nævnte oplysninger, og kan med visse lovbestemte undtagelser få besked af Carl Møller, som er dataansvarlig, om, hvilke oplysninger, der indsamles om dig. Du har også ret til at tilbagekalde et samtykke.
    10. Klage over behandlingen af personoplysninger. Hvis du vil klage over behandlingen af dine personoplysninger, kan det ske til den dataansvarlige (DPO), der kan kontaktes på dpo@happyhelper.dk eller til Datatilsynet, Borgergade 28, 5., 1300 København K, dt@datatilsynet.dk
  13. Cookies
    1. Carl Møller bruger cookies og andre identifikationsteknologier på vores platform, elektroniske kommunikationsmedier til en række formål, bl.a. til at verificere brugere, huske brugerpræferencer og -indstillinger, analysere trafikken og tendenser på webstedet og generelt til at forstå online adfærd og -interesser hos de mennesker, der bruger vores platform.
    2. Du har ret til at vælge, om du vil accepterer cookies eller ej. De er dog en vigtig del af, hvordan vores platform fungerer, så du bør være opmærksom på, at hvis du vælger at afvise eller fjerne cookies, kan det påvirke platformens tilgængelighed og funktion.
    3. De fleste webbrowsere er som standard indstillet til at acceptere cookies. Hvis du ønsker det, kan du normalt vælge at indstille din browser til at fjerne eller afvise browser cookies. For at gøre dette, skal du følge de instruktionerne i browseren, der normalt findes under menuen „Hjælp“ eller „Indstillinger“. Nogle eksterne parter giver også mulighed for at afvise deres cookies ved at klikke direkte på fravalgslinket. Vi har angivet de tilfælde, hvor det er muligt i tabellen ovenfor.
  14. Lovvalg og værneting
    1. Carl Møllers betingelser er undergivet dansk ret. Alle aktiviteter mellem Carl Møller, dets brugere samt Carl Møllers handymænd anses for udført i Danmark.
    2. Tvister skal afgøres ved Københavns Byret.